3 oct. 2014

Pufocenzie(9)- Recenzie Nymphette_dark99

“Am 13 ani şi 4 luni. În ghiozdanul meu nu găseşti bomboane pe băţ, nu îmi prind părul cu bentiţă, nu port pantofi cu baretă şi nici rochiţe albe. Fac sex pentru că e fun. Îmi testez limitele şi nimic din ceea ce ai putea bănui despre mine nu este adevărat. Mă cheamă Vicky. Ai grijă să nu îmi spui Victoria, port un cutter cu mine tot timpul.”
***
Rămasă singură în mijlocul Braşovului, fără bani şi fără baterie la mobil, Vicky, o adolescentă de 13 ani, are o noapte la dispoziţie pentru a ajunge în Bucureşti, unde a doua zi este petrecerea de majorat a iubitului ei, Dev, petrecere pe care în niciun caz nu vrea să o rateze. Un TIR opreşte, iar bărbatul pare fascinat de nurii tinerei Lolite, propunându-i o partidă de sex în pădurea de la marginea drumului. Ea acceptă imediat, însă şoferul nu ştie că a făcut o greşeală care îl va costa poate chiar viaţa.
Situaţiile neprevăzute şi personajele întâlnite pe parcursul a doar câteva ore gravitează în jurul atracţiei sexuale şi al aventurilor extreme, al rememorării unor evenimente decisive din trecut şi reflecţii despre persoanele importante care au marcat-o. Fata ascunde totuşi un secret – Întâmplarea.
Live fast, die young, bad girls do it well.


Vicky (în niciun caz Victoria) are 13 ani și își dorește foarte mult să ajungă la majoratul iubitului ei în București, însă nu e prea ușor având în vedere că a rămas singură în mijlocul Brașovului, fără nimic
Are o noapte la dispoziție să ajungă în București. Ei, pentru oricare altă persoană ar fi fost probabil mai greu, însă Vicky e descurcăreață, dacă vrei să o numești și așa; cea ce îți dai seama de la prima pagină, ea nu e adolescenta de 13 pe care și-o dorește orice părinte. Prima dată e cocalarul din TIR care are parte și de niște surprize ”plăcute”, nu că ar fi ultimul, Vicky e foarte generoasă când vine vorba de surprize... Iar călătoriei abia a început...
Cartea asta șochează, cei drept... Dar eu cred că oricine ar trebui să aibă inteligența de a trece, pe lângă altele, de limbaj. Toți înjură, unii mai des ca alții, nu mai fiți atât de pudici... 
Eu una nu am tratat-o pe Vicky ca pe o puștoaică de 13 ani, nu pentru că făcea sex și vorbea urât, ci pentru că avea maturitatea și inteligența unui om mult mai înaintat în vârstă. De multe ori am observat că e vorba de mintea unui adult prinsă în corpul unei puștoaice. Eu cred că mulți se blochează pe sex  și fumat și nu observă ce ar trebui. Mi-a plăcut mult Vicky, chiar foarte mult . Și ce dacă și-o trăgea cu atâția? Și ce dacă fuma? E o carte! Chiar și dacă nu ar fi existat cartea, copiii din ziua de azi tot ar face asta (bine, o vor face, lumea se schimbă, din păcate în rău), oricum la cât de mult citesc ei... 
Aventurile, personalitatea ei și misterul care se învârtea în jurul Întâmplării nu m-au lăsat să pun cartea jos, bineînțeles că am făcut câteva opriri pentru că știam ca îmi va fi dor de Vicky, dar nu am reușit să prelungesc prea mult. Ce cred? Că a fost o carte interesantă, și că în adâncul nostru ne dorim o prietenă la fel de nebună și inteligentă ca Vicky care să ne povestească toate nebuniile pe care le face sau și mai bine, să ne ia și pe noi în aventură.
Oh și Vicky e cam așa: 

“Îmi plac verva și naivitatea oamenilor agramați, siguranța îngâmfată cu care ei cred că se folosesc de limba lor maternă așa cum trebuie. I-aș asculta vorbind la nesfârșit.”

“Toți maneliștii o au mică, de asta s-au apucat să asculte manele, de frustrare. Sperând că o să le crească pula. Dar nu le-a crescut, și de asta au continuat să asculte manele. Speranța moare ultima.”

“Românul, când e ceva moca, orice, și-l însușește fără să ezite, chiar dacă e vorba de un obiect murdar pe toate părțile de căcat. Se gândește că-l spală și-l vinde. Sau, dacă e în criză de bani, îl vinde și cu căcat pe el.”

“„Iar ți-ai luat tricou negru”, făcea, „păi nu mai ai vreo 20?” „Ba da, vită, dar ăsta e cu altă trupă, nu vezi, ești chioară?””

“Capra mă rugase de câteva ori să discut cu Tedy și să-i scot din cap gărgăunii cu incendiile din școli. “Convinge-l să ardă dracului altceva, mai bine o biserică”, spusese ea.”

"― Păi de ce nu-i priviți ca pe niște animale și pe ei? Niște animale mai mari, mai evoluate..., a spus Malkovich.
Tedy a scuipat nervos un alt cocoloș de hârtie, care a aterizat de data asta pe costumul lui Malkovich.
― Ție ți se pare că oamenii sunt la fel de inteligenți și frumoși ca animalele? Ești nebun sau doar prost?, l-a întrebat Tedy, direct, așa cum era el mai mereu.
― Tedy!!! Vorbește frumos, astea-s maniere?!, s-a scandalizat capra.
― Tedy are dreptate, am comentat eu.
― Omul este creat după chipul și asemănarea lui Dumnezeu, firește că e mai frumos și mai inteligent decât un animal, s-a băgat și capra, vorbind pițigăiat.
Până și Malkovich, cât era el de prost, a privit-o cu compătimire.
― Taci tu, în pula mea, că ești proastă, a replicat Tedy, scuipând hârtie, de data asta pe jos.
― Tedy!!! Așa vorbești cu mama ta?!, a urlat iar capra.
― Vă rog, vă rog, a încercat Malkovich să aplaneze conflictul familial. Ne aflăm aici ca să elucidăm...
Mi-era cumva milă de el, prins la mijloc, așa că am intervenit și eu:
― Ce vrea Tedy să spună, și are dreptate, este că omul e mai degrabă un animal defect. Un animal care nu mai știe să funcționeze. N-are pentru ce trăi, orbecăie ca prostul, copiază tot ce vede în jur și asta îl face, desigur, inferior.
Eram mândră de cum îmi ieșise asta. Și Tedy era:
― Vezi, proasto?, a întrebat-o retoric pe mama. Pune mâna și învață de la Vicky. Mai gândește și tu, să vezi că n-o să te mai plictisești așa tare cu viața ta."

“Nu, i-am spus, nu cred că există viitor. Adică eu, cel puțin, nu mi-l pot imagina. Cred că îți poți imagina viitorul doar atunci când ești fericit sau când simți că poți să depinzi de oameni. Nici unul, nici celălalt nu era cazul meu. Dacă încercam să-mi imaginez viitorul, tot ce puteam vedea era un azi nesfârșit, ca și cum și a doua zi ar fi fost firesc să mă găsesc tot în cușca de sticlă, tot cu Tedy, poștind aceeași țigară și făcând mișto de filmul penal din sala pe care o părăsisem. Viitorul, acum, e așteptarea asta, încercarea de-a ajunge in one piece la Dev, la party-ul ăla la care poate nici n-o să mă distrez, la care Dev poate nici n-o să stea prea mult cu mine, în Bucureștiul în care nu-mi doresc deloc s-o reîntâlnesc pe capră, ba nu-mi doresc nici măcar s-o văd pe Coco. Viitorul sunt doar eu, așa ceva i-am răspuns lui Tedy și știu sigur că a înțeles, fiindcă și el simțea asta. Viitorul e același păr blond de azi și aceeași rochie neagră, sunt unghiile mele de pe care oja neagră a sărit inestetic, viitorul sunt tenișii ăștia scâlciați. Dincolo de asta nu există nimic.”


Notă:

Și probabil dacă o mai citesc o dată îi voi da 5!

Mulțumesc mult editurii Herg Benet pentru această carte!

O puteți comada de aici cu 10% reducere.

Ați citit cartea? Cum vi s-a părut?
V-am țucat!

13 comentarii:

  1. ce frumos ai scris! :) iar cartea este chiar super!

    RăspundețiȘtergere
  2. Superbă carte!
    Un weekend plăcut să ai!
    Te pupic.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ok, interesantă recenzie. De fapt, interesantă carte. Nu am citit-o, dar mă șochează de fiecare dată când dau peste ele, citatele extrase din cărțile Nemerovschi. Nu știu dacă e chiar pe gustul meu, dar nu zic hop până nu sar, așa că o să încerc una din cărțile ei :D Pup Pufi :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca nu esti sigura ai putea sa o imprumuti de la cineva.
      Te tuc!

      Ștergere
  4. Chiar mi-as dori sa o citesc si eu, nu stiu de ce, dar cartea pare a fi desprinsa din realitate, din ce in ce mai multe adolescente aleg calea sexului, drogurilor, si prea putine sunt ca tine, adica fete absolut normale cu preocupari chiar nobile, cum ar fi cititul. Felicitari pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am ras mult la citatele alea :))) Chiar ca are un stil liber

    RăspundețiȘtergere
  6. Te invit sa participi la o provocare saptamana ce urmeaza. Mai multe detalii aici: http://bookaholic-guy.blogspot.ro/2014/10/provocare-in-mintea-unui-blogger.html

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu am citit cartea inca, la un moment dat eram inebunita dupa ea dar nu am reusit sa o mai cumpar Faina recenzie <3
    P.S.: Am si eu un blog aici: http://booksormovie.blogspot.com/ te rog intra pe el si daca iti place aboneaza-te. Merci :*

    RăspundețiȘtergere
  8. Fără supărare,dar ce naiba poate să învețe un adolescent din cartea asta?Cum să facă sex sau cum să se ferească de el?Nu înțeleg,de ce autorii contemporani au luat-o razna chiar atât de rău.De ce se face atâta amar de propagandă la sexul ăsta,care și așa aduce consecințe pe mai târziu.Mă rog,nu-s adepta cărților ăstora,nu te supăra pe mine,pufulețule.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ma supar. Pai nu cred ca ar avea ceva de invatat din sex, mai mult poate din gandirea (cea matura) a fetei. Nu stiu, poate asa vad ei viitorul o rupere a inocentei. Cea ce cred si eu ca se va intampla cu majoritatea generatiiei care vine din urma (astia deja fumeaza din clasa a 5-a nu e prea departe).
      Ma bucur ca ti-ai spus parerea, asa gandeam si eu inainte. Gusturile nu se discuta.
      Te tuc!

      Ștergere
  9. ― Tedy!!! Vorbește frumos, astea-s maniere?!, s-a scandalizat capra.
    Asta mi-a amintit de felul in care o interpreta Cristina Nemerovschi pe Capra, cand au facut o mica sceneta, parca in Club Panic.A fost mortal!

    RăspundețiȘtergere